Tyxo.bg counter

сряда, 10 февруари 2016 г.

Райски ореховки с ягодов крем

Как досега съм пропускала да си похапна този чудесен плод Райска ябълка, не знам! Винаги съм асоциирала името й с нещо свръх кисело и стипчиво, определено вкус, дължащ се само на моето въображение. В действителност, тя е сладка, но не прекалено, сочна и много ароматна. За ползите от нея, ще ви оставя сами да си прочетете в Уикипедия. Бързам да ви разкажа за рецептата, която ми хрумна тази нощ (напоследък често ми се случва да будувам и ми хрумват добри идеи :)).



 Исках да си направя бисквити, но с условието да не съдържат глутен и млечни продукти. Тогава в ума ми изплува яркия оранжев цвят на райската ябълка и пъзела бързо се запълни с другите необходими съставки. Сами разбирате, че тази рецепта не е подходяща за деца с АБКМ, но е чудесна за всички, които търсят разнообразие в здравословното си меню и искат да дадат шанс на истинската храна, загърбвайки старите навици :)
Сега по същество!



Райски ореховки с ягодов ганаш

Необходими продукти:

За бисквитите:

100 гр. сурови орехи
220 гр. райска ябълка (предварително обелена, съветвам ви да използвате картофобелачката, така ще махнете наистина само обелката)
30 гр. кокосови стърготини
20 гр. натрошено ленено семе
1 яйце

За крема:

100 гр. сурово кашу
150 гр. ягоди
1 ч.л. мед (по желание)



Начин на приготвяне:

В добрия стар робот смиляме орехите, но не на брашно, а на по-едри парченца, изсипваме ги в купа и на свой ред правим ябълката на пюре в робота, прибавяме го към орехите, чукваме яйцето и хубаво разбъркваме с телена бъркалка, накрая сипваме кокосовите стърготини и лененото семе и правим няколко финални движения с бъркалката, за да се смесят хубаво продуктите. Загряваме фурната на 180°, в продълговата тава, застлана с хартия за печене, нареждаме бисквитите с големина колкото орех, леко ги приплескваме и печем до порозовяване. През това време правим крема. Блендираме предварително накиснатото във вода кашу до кремообразна смес, добавяме ягодите и миксираме отново. Почитателите на по-сладкото, могат да сложат и малко мед, на мен лично сладостта на ягодите ми е достатъчна.
След като са изстинали бисквитките, пълним поша с крема и шприцоваме по малко от него върху всяка бисквитка.

Консумираме веднага или ги нареждаме грижливо в кутия и ги прибираме в хладилника за по-късно. Внимавайте, пристрастяващи са ;)

Няма коментари:

Публикуване на коментар